با سلام خدمت شما هموطنان عزیز . در این مطلب قصد داریم در مورد استفاده از پوکه معدنی در صنعت نساجی مطالبی خدمت شما عرضه کنیم . همانطور که قبلا از پوکه معدنی برای شما گفتیم ؛ می دانیم که پوکه معدنی در ساختمان سازی نقس مهمی دارد که مهمترین نقش آن در سبک سازی ساختمان است . علاوه بر ساختمان سازی از پوکه معدنی در کشاورزی نیز استفاده می شود به گونه ای که مخلوط آن با خاک بسیار برای محصول مناسب است . از کاربرده های دیگر آن استفاده در تصویه خانه هاست و مورد دیگر که قبلا ذکر شد استفده از پوکه در فیلتر آکواریوم است که محیطی مناسب برای رشد باکتری های مفید فراهم می کند .

پوکه معدنی در نساجی

nasaji2

یکی دیگر از کاربردهای پوکه معدنی استفاده از آن در صنعت نساجی است . در اینجا از پوکه برای سنگشور کردن انواع و اقسام پارچه و نخ استفاده می شود . پوکه مورد استفاده از نوع پوکه سفید است .

چگونگی استفاده

برای اینکه با پوکه پارچه را سنگشور کنند از دستگاه های شوینده صنعتی استفاده می شود . در زیر مراحل سنگشور کردن پارچه را برای شما می آوریم :

۱- پوکه به مقدار معین داخل دستگاه شوینده ریخته می شود .
۲- به اندازه ظرفیت تعیین شده پارچه را نیز داخل دستگاه قرار می دهند .
۳-در این مرحله ماده شونده اضافه می شود . برای جلوگیری از چروک شده پارچه هم از مواد نرم کننده استفاده خواهد شد .
۴- دستگاه روشن شده و پارچه در داخل دستگاه مانند ماشین لباسشویی شسته شده و با پوکه سنگشور می شود .
۵- بعد از پایان شستشو پارچه آبکشی می شود و بعد از آن برای خشک شده پهن می شود .

وکه معدنی در نساجی

چرا پاچه باید به وسیله پوکه معدنی سنگشور شود؟

۱- با سنگشور کردن پاچه با استفاده از پوکه ؛ عمر و دوام پارچه بیشتر خواهد شده . پس بهترین راه برای داشتن پاچه ای با مقاومت بالا سنگشور کردن آن است .
۲- با این کار تا حد زیادی می توان از چروک شدن پاچه جلوگیری کرد .
۳- امکان آب رفتن پارچه تا حد زیادی با سنگشور کردن از بین میرود.
۴- رنگ پارچه با سنگشور شدن بسیار زیباتر خواهد شد .
۵- همانطور که کفته شده این کار باعث بالا رفتن کیفیت پاچه شده و رنگ آن را نیز زیبا می کنند ، که در نتیچه قیمت نهایی پاچه با سنگشور کردن بالا می رود .

تعدادی از عوامل به استفاده گسترده از پوکه برای صیقل دادن و تمیز کردن در صنایع و محصولات مصرفی کمک می کنند: فراوانی، pH خنثی، از نظر شیمیایی خوش خیم، به اندازه کافی سخت برای ساییدگی اما به اندازه کافی نرم است که به سطح آسیب نرساند. حتی زمانی که به پودر بسیار ریز تبدیل شود، پوکه همچنان کیفیت ساینده با عملکرد بالا خود را حفظ می کند. پوکه سبک و کف آلود که در اثر فعالیت شدید آتشفشانی ایجاد می شود، از نظر ترکیب فیزیکی و شیمیایی شبیه به شیشه است، اما بر خلاف شیشه، پوکه ساینده بسیار نرم تری است. پوکه ریز آسیاب شده نرم ترین ماده ساینده ای است که می توانید استفاده کنید و برای کاربردهایی که کیفیت سطح نهایی بسیار مهم است ایده آل است.

کاربردهای ساینده صنعتی

وقتی صحبت از سنگ ریزه می شود، پوکه قهرمان بلامنازع صنعت ساینده است. هیچ محصول دیگری را نمی توان در بسیاری از کاربردهای تولیدی استفاده کرد. هس می‌تواند پوکه را با هر مشخصاتی، از جمله پودرهای بسیار ریز مورد نیاز برای ظریف‌ترین کاربردهای سنباده، آسیاب و پردازش کند. ما بیش از ۷۰ اندازه ذره را برای هر نیازی ارائه می دهیم. اگر محصول مورد نیاز شما را نداشته باشیم، با شما همکاری خواهیم کرد تا ساینده پوکه را که دقیقاً برای نیازهای شما مناسب است تولید کنیم.

استفاده متداول ازپوکه  در نساجی

پس از کمک به شما در تعیین مشخصات ایده‌آل برای برنامه‌تان، ما این تخصص را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پردازش و آزمایشگاهی ترکیب می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مشخصات در کل فرآیند حفظ می‌شوند و از یکدستگی به دسته‌ای دیگر اطمینان حاصل می‌کنیم.

سنباده زدن یعنی . پودر پوکه برای تمیز کردن و صاف کردن بردهای مدار و همچنین برای تهیه سایر قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

صنعت صفحه نمایش تلویزیون و سایر کاربردهای صنعتی ظریف سنگ زنی و پرداخت از سنگ پا با دقت و جزئیات فوق العاده استفاده می کنند.

پوکه توسط دندانپزشکان برای تمیز کردن دندان ها و بازگرداندن درخشندگی به مینای دندان استفاده می شود. از پوکه برای تکمیل دندان مصنوعی نیز استفاده می شود.

پوکه یک محیط غلتشی عالی برای محصولات تکمیلی ظریف مانند دکمه ها و سایر اشیاء ظریف و قطعاتی است که نیاز به سنباده زدن قابل توجهی دارند.

نظافت یعنی . قدرت سایشی نرمتر و ملایم تر پوکه جایگزین نیش خشن و مخرب شن در کاربردهای حساس و پرفشار انفجار مانند تمیز کردن ساختمان های تاریخی و سایر سازه ها از اثرات زمان و آلودگی می شود. نرم کننده و حالت دهنده الیاف نساجی . درمان شناخته شده شستشوی سنگ به طور موثر با استفاده از سنگ پا انجام می شود. ترکیبی از دانه‌های پوکه سبک، دقیقاً مدرج و گرد و ماشین‌های لباسشویی با طراحی خاص ظاهر جین سفت‌تر و سایر پارچه‌ها را نرم و حالت می‌بخشد و در عین حال جلوه‌ی استفاده شده‌ی شناخته‌شده‌ای را ایجاد می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *