ساخت بلوک سیمانی با پوکه معدنی  بلوک بتونی با مخلوط کردن سیمان و آب با پوکه معدنی یا شن ریز و یا ماسه و قرار دادن آن در دستگاه مخصوص بتولید می شود . این دستگاه مخلوط بدست آمده را با لرزاندن متراکم می کند و به شکل نهایی درمی آورد . انواع بلوک سیمانی با پوکه معدنی به صورت تو پر و توخالی تولید می شود که از آنها در دیوارها و یا سقف استفاده می شود .

بلوک سیمانی با پوکه معدنی در درجه اول به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت دیوارها استفاده می شود. گاهی اوقات به آن واحد بنایی بتنی (CMU) می گویند. بلوک بتنی یکی از چندین محصول بتنی پیش ساخته مورد استفاده در ساخت و ساز است. اصطلاح پیش ساخته به این واقعیت اشاره دارد که بلوک ها قبل از اینکه به محل کار آورده شوند تشکیل شده و سخت می شوند. اکثر بلوک های بتنی یک یا چند حفره توخالی دارند و کناره های آنها ممکن است صاف یا با طرح ریخته شود. در هنگام استفاده، بلوک های بتنی یکی یکی روی هم چیده می شوند و با ملات بتن تازه در کنار هم نگه داشته می شوند تا طول و ارتفاع دلخواه دیوار را تشکیل دهند.

ملات بتنی توسط رومیان در ۲۰۰ سال قبل از میلاد برای چسباندن سنگ های شکل دار به یکدیگر در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شد. در طول سلطنت امپراتور روم کالیگولا، در سال‌های ۳۷-۴۱ بعد از میلاد ، بلوک سیمانی با پوکه معدنی کوچک بتن پیش ساخته به عنوان مصالح ساختمانی در منطقه اطراف ناپل امروزی ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. بسیاری از فناوری بتن توسعه یافته توسط رومیان پس از سقوط امپراتوری روم در قرن پنجم از بین رفت. در سال ۱۸۲۴ بود که جوزف آسپدین سنگ‌تراش انگلیسی سیمان پرتلند را توسعه داد که به یکی از اجزای اصلی بتن مدرن تبدیل شد.

اولین بلوک بتنی توخالی در سال ۱۸۹۰ توسط Harmon S. Palmer در ایالات متحده طراحی شد. پس از ۱۰ سال آزمایش، پالمر این طرح را در سال ۱۹۰۰ ثبت اختراع کرد. بلوک‌های پالمر ۸ اینچ (۲۰٫۳ سانتی‌متر) در ۱۰ اینچ (۲۵٫۴ سانتی‌متر) در ۳۰ اینچ (۷۶٫۲ سانتی‌متر) بودند و آنقدر سنگین بودند که مجبور بودند با استفاده از آن‌ها در جای خود بلند شوند. یک جرثقیل کوچک تا سال ۱۹۰۵، حدود ۱۵۰۰ شرکت در ایالات متحده بلوک های بتنی تولید می کردند.

این بلوک های اولیه معمولاً با دست ریخته می شدند و میانگین خروجی حدود ۱۰ بلوک برای هر نفر در ساعت بود. امروزه تولید بلوک بتنی یک فرآیند کاملاً خودکار است که می تواند تا ۲۰۰۰ بلوک در ساعت تولید کند

 

 در ساخت بلوک سیمانی وزن آن با توجه به نوع بتن استفاده شده متفاوت است . وزن بلوک هایی که در بتن آنها از شن و یا ماسه استفاده شده باشد حدودا ۲تن در مترمکعب است . اما در صورتی که در ساخت بتن به جای ماسه یا شن از پوکه معدنی قروه استفاده شود در نتیجه وزن بلوک نیز کاهش پیدا میکند . بلوک هایی که در آنها از پوکه استفاده شده باشد وزنی حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم در متر مکعب دارند ، که اختلاف وزنی قابل توجهی است .

دستگاه بلوک زنی

 

بلوک پوکه ای  یک بلوک جدید انقلابی با مزایای بسیاری از نظر عایق حرارتی، قابلیت جذب صدا ساختاری و ساخت دیوارهای باربر یا غیر باربر است. علاوه بر این، محصولات  برای ارائه مقاومت عالی در برابر آتش در فایروال ها طراحی شده اند.

در مقایسه با وزن معمولی و سایر بلوک‌های سبک وزن، بلوک‌هایپوکه ای به دلیل چگالی کم خود به صرفه‌جویی بیشتری دست می‌یابند که به مهندس طراح اجازه می‌دهد تا سازه‌ها را بر اساس کاهش بارهای مرده محاسبه کند. در سایت های ساختمانی، مزون های حرفه ای می توانند این محصول را کارآمدتر و سریع تر مدیریت و نصب کنند.

نتیجه صرفه جویی قابل توجهی در زمان و در نتیجه پول است. ویژگی های برتر بلوک های پوکه ای سطح بالایی از کیفیت را در ساخت کارهای بنایی بتنی سبک تضمین می کند. بلوک های پوکه ای را می توان در داخل و خارج از خانه استفاده کرد و محصولی با کیفیت عالی برای کارهای سنگ تراشی سبک است.

بلوک سیمانی با پوکه معدنی

بلوک سیمانی با پوکه معدنی

ترکیب بندی بلوک های بتنی  از مواد با کیفیت بالا در یکی از مدرن ترین کارخانه ها در ایران تولید می شوند. آنها صرفاً با استفاده از سرباره کوره بلند منبسط شده تولید می شوند که به آنها ویژگی های فنی استثنایی می دهد که با سایر محصولات مشابه نیست.

اندازه ها و شکل های بلوک سیمانی با پوکه معدنی

بلوک ها یا واحدهای مدولار دارای یک صفحه با ابعاد اسمی ۱۹۰ میلی متر در ۳۹۰ میلی متر هستند. ضخامت ها از ۱۰ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر، ۲۵ سانتی متر و ۳۰ سانتی متر متغیر است. ما مجموعه ای از واحدهای استاندارد  را در اشکال معمولی و خاص ارائه می دهیم.

استانداردهای بلوک سیمانی با پوکه معدنی

محصولات با استاندارد CSA 165.1m2004 مطابقت دارند. ویژگی های آنها بیشتر از ویژگی های تعریف شده در برنامه تضمین کیفیت انجمن تولیدکنندگان بتن بتن کانادا است.

محدودیت ها

استفاده از تمام محصولات  صرفاً با توجه به مشخصات آنها و الزامات ساختاری که در آن استفاده می شود محدود می شود. در صورت درخواست و برای یک محصول معین، مشخصات را می توان برای رفع نیازهای یک پروژه خاص تطبیق داد.

مزایای بلوک سیمانی با پوکه معدنی

  • کی عایق حرارتی
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر آتش
  • غیر قابل تجزیه
  • جذب آب محدود
  • کاهش هزینه سازه باربر
    استفاده از محصولات Leca در ساختمان منجر به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بار مرده می شود. توجه به این موضوع در هنگام طراحی باعث کاهش و بهینه سازی سازه باربر، کاهش بتن و فولاد فولادی و افزایش عملکرد مناسب سازه در برابر زلزله خواهد شد. . همچنین ضریب اطمینان بیشتری را برای هر نقص احتمالی می دهد.
  • کاهش هزینه نصب
    ویژگی عایق کاری محصولات Leca به ما کمک می کند تا سیستم نصب با ظرفیت گرمایش و سرمایش بهینه تر را با قیمت مناسب خریداری کنیم و در مصرف انرژی ساختمان با نرخ قابل توجهی صرفه جویی کنیم. در هر متر مربع برای نصب سیستم خنک کننده.
  • کاهش هزینه نگهداری
    به دلیل دوام و عدم تأثیر مخرب بر اجزای ساختمان، به ویژه در سیستم نصب. Leca نقش خوبی در کاهش هزینه نگهداری دارد و در صورت سنگ تراشی یا تعمیر، تخریب قطعات به حداقل می رسد.
  • جلوگیری از اتلاف فضا
    بالا بردن دیوارها با بلوک های لکا از هدر رفتن فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کند. با این حال، سایر مصالح ساختمانی ممکن است فضای داخلی را کاهش دهند.
  • تسریع روند پیاده سازی
    بلوک های سبک وزن Leca با داشتن اشکال مختلف و ابعاد طولانی تر، روند اجرا را تسریع می کنند. کار کمتر، هزینه انرژی و چرخش نیز بالاتر می رود.
  • کاهش هزینه حمل و نقل
    از آنجایی که سنگدانه لکا که برای تولید بتن سبک و پانل های پیش ساخته استفاده می شود بسیار سبک است، هزینه حمل و نقل کاهش می یابد و سبکی آن باعث جابجایی اجزای بتن لیکا می شود.
  • کاهش ضایعات مواد
    کاربرد فیزیکی بلوک‌های Leca از هدر رفتن مصالح ساختمانی در برش‌کاری، کندن و میخ‌زنی و غیره جلوگیری می‌کند که باعث صرفه‌جویی در هزینه ملات و کار می‌شود.

دستگاه بلوک زنی

پس از اینکه بلوک سیمانی تولید شد بسته به شرایط آب و هوایی آن را در محیط باز و یا بسته قرار می دهند تا هوا بخورد . در این مرحله بلوک را باید به مدت یک هفته آب پاشی کرد ( البته به صورت اصولی . با آب پاشی نباید به بلوک آسیب رساند ). میزان آب بازم باید متناسب با سرایط جوی باشد . بطور کلی در این یک هفته باید بلوک را مرطوب نگه داشت .

بعد از این مرحله باید بلوک ها را در مکانی قرار داد که نور خورشید به انها نخورد و دیگر اینکه از قرار گرفتن در وزش باد هم مصون باشند . بلوک ها در این مرحله ۳ هفته در این مکان باقی می مانند تا آرام و یکنواخت خشک شوند .
در نهیت تمامی بلوک ها باید از نظر ظاهری نیز سالم باشند و دارای شکستگی و یا نقص نباشند . چون در کار ایجاد مشکل می کند.

ساخت خانه با بلوک

برای ساخت بلوک سیمانی از ترکیب درصدی پوکه ماسه ای و پوکه عدسی استفاده می شود .

با پوکه با سالها تجربه در زمینه ارائه پوکه معدنی به هموطنان عزیز آماده تامین تمامی پوکه مورد نیاز شما عزیزان در اقصی نقاط کشور می باشد .

خریداری انواع پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه در سایزهای بادامی، فندوقی، نخودی، عدسی و ماسه‌ای خدمت مشتریان عزیز عرضه می گردد .

جهت سفارش پوکه معدنی درجه یک قروه میتوانید با شمار ۰۹۱۸۵۳۱۴۴۸۱ تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *